یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

خواص عسل

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

خواص عسل

۵۵ بازديد

عسل براي اعصاب

يكي از بزرگترين مشكلات انسان در دنياي امروز، تحمل استرس بسيار زياد و وجود بيماري هاي عصبي مي باشد. با توجه به تركيبات موجود در عسل، خواص آن براي اعصاب بسيار زياد بوده و مي تواند منبع بسيار موثر در كاهش استرس و اضطراب محسوب شود.

عسل براي گردش خون

قلب مهم ترين بخش در بدن تمام موجودات بوده و توجه به سلامت آن از مهم ترين كارهاييست كه نبايد از آن غافل شد. خواص عسل براي گردش خون را مي توان در تاثير مصرف اين ماده ارزشمند غذايي بر قلب و عروق جستجو كرد. عسل از تركيبات مختلفي تشكيل شده و آنزيم هاي متعددي در آن وجود دارد. وجود اين آنزيم ها باعث ميشود چربي موجود در قلب و عروق تجزيه شده و كمك زيادي در گردش خون و سلامت بدن خواهد بود. علاوه براين، انرژي موجود در عسل مي تواند به شدت بر تقويت قلب موثر باشد.

عسل براي ديابت

يكي از نگراني هاي رايج در افراد ديابتي، مصرف مواد غذايي شيرين از جمله عسل مي باشد. عسل نسبت به قندهاي مصنوعي از شاخص گلايسميك كمتري برخوردار مي باشد و در نتيجه مصرف كم آن بر بدن افراد ديابتي اثر منفي ايجاد نمي كند. توجه داشته باشيد كه عسل حاوي كربوهيدرات است و در صورتيكه به بيماري ديابت دچار هستيد، بهتر است در مصرف آن زياده روي نكنيد.

از ديگر خواص عسل مي توان به خواص آن در بهبود بيماري هاي تنفسي و آسم اشاره نمود كه به شدت تاثير مطلوبي در نحوه تنفس افراد ايجاد ميكند. البته لازم است بدانيد كه بسياري از افراد به عسل ممكن است آلرژي داشته باشند و لذا مصرف زياد آن باعث تنگي نفس در آنها گردد. رفع التهابات مزمن، افزايش متابوليسم، كاهش دردهاي عضلاني، بهبود زخم هاي دهان، رفع خشكي پوست و بهبود در روند درمان بيماري هاي سرطاني از ديگر خواص عسل مي باشند.

خريد عسل ارگانيك

براي دست يافتن به بيشترين سطح از خواص عسل، بهتر است به خريد عسل ارگانيك و طبيعي توجه گردد. لذا پيشنهاد مي كنيم، براي خريد عسل تنها به فروشگاه ها، منابع شناخته شده و توليدكنندگان اصلي مراجعه كنيد. همچنين مي توانيد از گالري عسل بهار ديدن فرماييد تا از بين ده ها نوع عسل و انواع محصولات مرتبط، حق انتخاب داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.