یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

عسل طبيعي

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

عسل طبيعي

۶۲ بازديد

آنزيم هاي عسل طبيعي

آنزيم هاي عسل طبيعي شامل مواد پيچيده اي از پروه تشكيل شده و در فعل و انفعالات حياتي موجودات نقش مهمي را برعهده دارند. آنزيم ها در عسل طبيعي منشاء گياهي دارند. مهم ترين آنها اينورتاز، دياستاژ و گلوكز اكسيداز و آنزيم هاي ديگر كاتالاز، ترانس گلوكوزياز و اسيد فسفاتاز است كه به طور خلاصه به نقش آنها اشاره مي كنيم.

عسل طبيعي-بهار هاني

چربي عسل طبيعي

اسيدهاي چرب شامل استرول ها، فسفوليديپيدها و اسيدهاي چرب است. اسيد چرب شامل 27 درصد اسيد پالمتيك و 60 درصد اسيد اولئيك و مقداري تارتاريك، لوريك و لينولئيك است. كولين و اسيد كولين در عسل طبيعي وجود دارد.

ويتامين هاي عسل طبيعي:

 داراي ويتامين هاي بسياري از جمله ويتامين هاي گروه ب، ث، كا، اي و آ است. اگر چه ويتامين هاي موجود در عسل طبيعي به مقدار كمي وجود دارند اما از اهميت زيادي برخوردارند؛ زيرا آنها مخلوط با كربوهيدرات ها، املاح معدني و اسيدهاي آلي مي باشند و در بدن بهتر جذب مي شوند.

مواد معدني 

بيشترين عناصر آن به ترتيب عبارتند از: پتاسيم، كلسيم، سديم، فسفر، منيزيم، آهن، مس و سرب. عسل هاي تيره رنگ مواد معدني بيشتري در مقايسه با عسل هاي روشن دارند. پروتئين ها و اسيدهاي آمينه مقدار كمي پروتئين و اسيد آمينه در آن وجود دارد كه هم منشاء گياهي دارد و هم توسط زنبور توليد مي شود.

اين مواد گرچه مقدارشان در عسل طبيعي كم مي باشد و اهميت غذايي زيادي ندارند ولي تاثير زيادي روي طعم و مزه عسل طبيعي دارند. در عسل ۱۹ اسيد آمينه وجود دارد كه عبارتند از: اسيد اسپارتيك، اسيد گلوتاميك، پرولين، گليسين، آلائين، سيستئين، والين، ايزولوسين، تروئين، فنيل آلائين، ليزين، اورنيتين، هيستيدين، آژرنين، متيونين و لوسين.

عكس عسل طبيعي

عسل طبيعي-بهار هاني

عسل طبيعي را چگونه از عسل تقلبي تشخيص دهيم؟

عسل  در نمونه هاي بسيار متفاوتي اين روزها به دست زنبورداران ماهر و با تجربه به منظور مصرف شخصي و درمان بيماري هاي متفاوت وارد بازار شده است. به عنوان مثال مي توانيم به طعم آويشن، اكاليپتوس، ترنجبين، چهل گياه، زنيان، عناب، كنار، عسل كوهستان، عسل گون، مركبات، زعفران، يونجه و بسياري ديگر از نمونه هاي عسل طبيعي هستند اشاره كنيم.

فوايد عسل طبيعي از ديدگاه طب سنتي

• درمان آلرژي
• عدم جرم گرفتگي دندان
• درمان رفلكس معده كودك
• قوي شدن سيستم ايمني بدن
• تقويت انرژي مورد نياز براي ورزشكاران
• تقويت حافظه، كاهش سرفه
• كمك به بهبود خواب
• كمك به رفع شوره سر
• درمان خراشيدگي و سوختگي
• كمك به رفع تبخال
• بازيابي رطوبت پوست
• مبارزه با سرطان
• درمان آكنه
• افزايش ميل جنسي
• درمان مشكلات سينوسي
• درمان عفونت هاي قارچي
• كمك به بيماري هاي لثه و دندان
• شيرين كننده طبيعي بدون قند
• درمان اگزما
• تنظيم كلسترول خون
• كاهش مدت زمان اسهال
• مبارزه با بيماري هاي عفوني
• منبع خوبي از آنتي اكسيدان

درمان بيماري هاي عفوني

در طب سنتي از زمان پيغمبر تا كنون بسيار مورد توجه بوده است. به شكلي كه مي توان صد بيماري را با استفاده از عسل طبيعي به راحتي درمان كرد. چرا كه سبب مي شود كه تقويت عملكرد پادتن ها و ايستادگي آن ها در برابر فعاليت هاي ميكروبي مضر بسيار بيشتر از قبل مصرف شود. به شكلي كه بر اساس تحقيقات به عمل آمده نتيجه هاي به دست آمده حاكي از آن است كه عسل طبيعي سبب مي شود روند بهبودي زخم بر روي پوست سرعت بيشتري به خود بگيريد.

زخم هاي عفوني را اگر با استفاده از آن درمان كنيد بدون ترديد شاهد بهبود شگفت انگيز آن خواهيد بود. درمان عفونت هاي ناشي از تنگي نفس و بيماري هاي مرتبط با دستگاه تنفسي نيز با مصرف روزانه عسل بر طرف مي شود. در يك كلام مي توانيم بگويم عسل طبيعي به عنوان يك آنتي‌بيوتيك بسيار قوي اين روزها شناخته شده است و بسيار مورد استقبال قرار گرفته است.

عسل طبيعي-بهار هاني

عسل طبيعي را چگونه از  تقلبي تشخيص دهيم؟

به عسلي گفته مي شود كه در طي گذر زمان شكرك زده مي شود. شايد تعجب كنيد و تصور شما بر اين باشد كه عسلي اصل است كه صاف و زلال باشد؛ اما زنبورداران هميشه واقعيت ها و شگردهاي كارشان را به شما نمي گويند، زيرا  به دليل درصد بسيار بالايي از قند كه در آن يافت مي شود در طي گذر زمان شكرك مي زند و عسل به دو قسمت كه بخش ته نشين مي شود و بخش ديگري كه زلال است و در قسمت بالاي ظرف قرار مي گيرد تقسيم مي شود. جالب است كه بدانيد كشورهاي اروپايي هميشه ترجيح مي دهد عسلي را خريداري كنند كه شكرك زده است و زلال و شفاف نيست.

اين امر در حالي است كه در كشور ما مردم بر اين باورند  عسلي طبيعي است كه زلال باشد و رنگ آن به قهوه اي تيره كشيده باشد .

با زدن قاشق عسل در داخل آن كش بيايد و به زور از ظرف جدا شود. اگر مي خواهيد براي اولين بار عسل طبيعي براي پذيرايي از مهمان هاي خود بر سر سفره بياوريد به شما توصيه مي كنيم به وب سايت ما سري بزنيد و از عسل طبيعي كه با طعم هاي متفاوت براي شما در نظر گرفته شده است خريد كنيد.

عسل سالم تر از شكر است؟

بر خلاف تصور افراد كه به دليل شيرين بودن بسيار آن را مضر مي دانند اصلاً ضرري براي شما ندارد. حتي مي توانيم بگويم عسل طبيعي از قند و شكر هم سالم تر است.  اين ماده يك جايگزين طبيعي بسيار مناسب و ايده ال براي ورزشكاراني است كه نمي توانند از شكر هاي مصنوعي استفاده كنند و وزن آن ها افزايش پيدا مي كند.

به همين خاطر براي شيرين كردن نوشيدني هاي خود از آن استفاده مي كنند تا علاوه بر بهره گرفتن از مزاياي بسيار در روند لاغري آن ها نيز تأثير داشته باشد.

 حاوي ۳۰ درصد گلوكز، ۴۰ درصد فراكتوز و دو عنصر تك قندي يا قند ساده است كه ۲۰ درصد قندهاي پيچيده است. همچنين مي توانيم بايد بگويم كه عسل حاوي دكسترين و فيبر نشاسته نيز است به همين خاطر به تعديل ميزان قند خون كمك بسيار زيادي مي كند.

عسل طبيعي-بهار هاني

عسل طبيعي را چگونه بشناسيم؟

عسل طبيعي به هيچ عنوان فاسد نمي شود كافي است آن را در داخل يك ظرف در بسته براي مدت هاي طولاني نگهداري كنيد. توصيه مي شود به كودكان زير يك سال عسل داده نشود زيرا ممكن است سبب مسموميت در كودك شود.

مصرف آن براي بيماراني كه ديابت دارند به هيچ عنوان مانعي ايجاد نمي كند. تركيب آن با داروهاي گياهي سبب مي شود بسياري از بيماري هاي كه راه درماني براي آن با استفاده از داروهايي شيميائي وجود ندارد به دست آيد و از تأثير روند بهبودي با استفاده از عسل طبيعي شگفت زده شويد.

 

عسل بهار يكي معتبرترين گروه هاي توليد كننده و عرضه كننده عسل و ژل رويال با بالاترين كيفيت مي باشد كه امكان خريد اين محصولات را به صورت آنلاين فراهم نموده است. قيمت ژل رويال ارائه شده توسط اين تيم بر حسب گرم بوده و در ظروف با اندازه هاي مختلف ارائه شده و همگي داراي نشان معتبر از وزارت بهداشت غذا و دارو هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.