یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ژل رويال

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

ژل رويال

۳۲ بازديد

ژل رويال چيست؟

ژل رويال ژلي است زرد رنگ با بوي تند و طعم ترش رنگي كه از غدد هيپوفارنكس در فك پايين زنبورهاي كارگر ترشح مي گردد، اصطلاحا به ژل سلنطتي شهرت دارد. اين ژل حاوي پروتئين، آمينو اسيدهاي آزاد، مواد معدني، نمك، چربي، آب و شكر و ويتامين هاي مختلف مي باشد كه به عنوان تنها غذاي ملكه زنبورها كاربرد دارد. علاوه بر ملكه، لاروهاي تازه متولد شده نيز در سه روز اول زندگي از اين ژل مغذي تغذيه ميكنند. با توجه به وجود مواد معدني و ويتامين هاي متعدد كه متناسب با نوع گل و گياه منطقه تغيير پيدا مي كنند، از اين ژل در درمان بسياري از بيماري ها استفاده ميشود.

ژل رويال - بهارهاني

خواص ژل رويال

ژل رويال يا ژل سلطنتي يكي از محصولات توليد شده در كندوي زنبور عسل مي باشد كه داراي خواص درماني بسيار زيادي بوده و تنها غذاي زنبور ملكه به شمار مي رود. با توجه به خواص درماني بسيار زياد اين ژل در درمان بيماري هاي پوستي، رفع عفونت و جلوگيري از رشد تومورهاي مختلف در بدن، بسيار مورد توجه قرار گرفته است.

ژل رويال براي پوست

ژل سلطنتي منبع غني از ويتامين هاي A، C, D, E بوده و در تركيبات خود مقدار زيادي كلاژن، تيامين و لسيتين دارد كه براي جوان سازي پوست و از بين بردن چربي ها اثر شگفت انگيزي ايجاد مي كنند. علاوه بر جلوگيري از پيري پوست به دليل مقدار كلاژن زياد در ژل، استفاده از آن مي تواند به برطرف شدن التهابات پوستي نيز كمك كند.

خواص ژل رويال براي سرطان

از بهترين ويژگي ها و خواص درماني ژل سلطنتي مي توان به جلوگيري از رشد تومورهاي سرطاني اشاره نمود كه به دليل وجود HAD10 در آن مي باشد. لذا استفاده از آن مي تواند راهكار مطلوبي براي جلوگيري از رشد تورموها و سرطان پستان به شمار رود. ژل رويال مانع از خون رساني به سلول ها و تومورهاي سرطاني شده و از طريق مي تواند در حذف و از بين بردن آنها اثرگذار باشد.

خواص درماني براي كودكان

استفاده از ژل سلطنتي براي كودكان داراي مزاياي متعددي مي باشد كه بر رشد و تقويت حافظه آنها اثرگذار است. البته لازم است قبل از مصرف ژل رويال توسط كودكان به اين مسئله توجه داشته باشيد كه اين ژل بسيار آلرژيك مي باشد. از مهم ترين خواص و مزايايي كه براي كودكان دارد، تقويت سيستم ايمني بدن آنها مي باشد. لذا بدن كودك در برابر رشد عفونت، گلودرد و سرماخوردگي از مقاومت بالايي برخوردار خواهد شد.

علاوه براين، ژل سلطنتي حاوي HDA مي باشد، در نتيجه زخم هاي التهابي در بدن نوزاد و كودك به سرعت بهبود پيدا خواهد كرد. آزماشيات نشان مي دهد، نوزادان و كودكاني كه با اختلال در رشد و وزن گيري مواجه هستند، با استفاده از اين ژل قابل درمان بوده و رشد آنها بهبود پيدا خواهد كرد. علاوه براين، در تقويت حافظه آنها نيز اثر مثبت ايجاد مي كند.

ژل رويال براي ناباروري

ناباروري يكي از رايج ترين مشكلات در دنياي امروز مي باشد كه راه حل هاي مختلفي براي رفع آن ارائه شده است. يكي از راه هاي طبيعي و بدون استفاده از مواد شيميايي براي درمان اين مشكل، استفاده از ژل سلطنتي مي باشد.

با توجه به اينكه اين ژل مانند هورمون استروژن عمل نموده و مي تواند در درمان ناباروري موثر عمل كند. علاوه براين، ژل سلطنتي با بهبود رشد و تكامل فوليكول هاي موجود در تخمدان، ميزان هورمون هاي موجود در تخمدان را افزايش داده و در نهايت منجر به افزايش باروري مي گردد.

خاصيت ژل رويال-بهارهاني

ژل سلطنتي براي درمان ديابت

از ديگر بيماري هاي بسيار شايع در تمام دنيا، ديابت مي باشد كه عوارض بسيار زيادي داشته و روند عادي زندگي فرد را با اختلال مواجه مي كند. يكي از درمان هاي طبيعي براي درمان ديابت، استفاده از ژل رويال مي باشد.

با توجه به اينكه ژل داراي خواصي شبيه به انسولين بوده و مي تواند گلوكز را در بدن فرد تنظيم كند، لذا در درمان و بهبود ديابت نوع 2 موثر است. علاوه براين، استفاده از ژل سلطنتي مي تواند در بهبود زخم هاي پا و التهابات ايجاد شده روي پوست آنها كه از عوارض جانبي ديابت به شمار مي روند نيز تاثير مطلوبي ايجاد كند.

ژل رويال براي گردش خون

پروتئين هاي موجود در ژل رويال با ورود به بدن انسان تا حد زيادي سطح كلسترول خون را كاهش مي دهند كه اين مي تواند در درمان بيماري هاي قلب و عروق از قبيل فشار خون بالا كمك كند. با كاهش كلسترول خون، سلامت رگ ها و نحوه گردش خون در مغز نيز بهبود مي دهد و از ابتلا به بيماري هاي متعدد و سكته جلوگيري كند.

ژل رويال در درمان آلزايمر

با افزايش سن مشكلات و بيماري هاي متعددي در بدن انسان ايجاد مي گردد و براي رهايي از آنها، بهترين كار پيشگيري مي باشد.

آلزايمر و از دست دادن حافظ كوتاه مدت كه به مرور منجر به از دست رفتن حافظه بلند مدت نيز مي شود، از رايج ترين و بزرگترين مشكلات براي افراد سالمند به شمار مي رود. با تقويت حافظه و حفظ سلامت مغز مي تواند تا حد زيادي بر اين مشكلات غلبه نمود.

استفاده از ژل رويال در بهبود و تقويت حافظه كوتاه مدت موثر بوده و از اين طريق مي تواند از بروز آلزايمر در فرد جلوگيري كند.

از ديگر خواص درماني ژل سلطنتي زنبور عسل مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • تقويت سيستم ايمني بدن
  • مقابله با پوكي استخوان
  • رفع مشكل كم خوني
  • تنظيم فشار خون
  • بهبود مشكلات يائسگي

طريقه مصرف ژل رويال

با توجه به نوع بيماري و شرايط جسماني و سلامتي فرد، نحوه مصرف ژل رويال متفاوت بوده و مقدار آن لازم است با دقت تعيين گردد.

اما در حالت كلي، لازم است بدانيد كه نوع جامد ژل رويال از نظر خواص درماني در سطح پايين تري از نوع مايع داشته و بهتر است تنها مايع ژله مانند آن را براي بهبود سلامتي بدن استفاده نماييد.

قيمت ژل رويال اصل

ژل سلطنتي با توجه به منطقه اي كه كندو زنبور عسل در آن قرار داشته و نوع گل و گياهي كه از شهد آن استفاده شده است متفاوت مي باشد. كارشناسان عسل بهار آماده ارائه مشاوره رايگان قبل از خريد ژل رويال بوده و قيمت ها را بر اساس نوع ژل معرفي خواهند نمود.

آيا اين ژل براي كاهش وزن مفيد است؟

همانگونه كه اشاره گرديد يكي از خواص ويژه ژل رويال بالا بردن سطح متابوليسم بدن است. مصرف مداوم از اين ماده با ايجاد گرماي لازم، باعث بالا رفتن سوخت و ساز در بدن و در نتيجه كاهش وزن خواهد شد. بنابراين با استفاده از آن به عنوان يك ماده طبيعي مي توان از چاقي و بيماري هاي حاصل از آن مانند چربي خون، قند خون و كبد چرب جلوگيري به عمل آورد.

خاصيت ژل رويال-بهارهاني

بهترين شرايط نگهداري از ژل رويال 

به طور معمول پس از توليد و استخراج ژل رويال مي‌توان آن را در شرايط آزمايشگاهي به مدت ۱۸ ماه بدون كاهش كيفيت آن نگهداري نمود. اما در صورتي كه نياز به نگهداري آن در شرايط عادي باشد، مي بايست آن را در دماي بسيار پايين مانند سردخانه يا فريزر نگهداري كرد. همچنين بايد توجه شود كه ژل رويال را بايد درون ظروف در دار قرار داد، چرا كه در غير اين صورت هورمون و آنزيم هاي موجود در آن در معرض هوا و اكسيژن تجزيه خواهد شد. بنابراين بهترين شرايط نگهداري از ژل رويال درون ظروف شيشه اي در بسته، ضخيم و تاريك و نيز در جاي سرد و خشك است.

آيا ژل سلطنتي عارضه اي نيز دارد؟

طبق آزمايشات و بررسي هاي به عمل آمده ژل رويال يكي از كم‌ خطرترين و كم عارضه ترين مواد موجود در طبيعت است. با اين وجود بهتر است در صورت وجود سابقه هر نوع بيماري به خصوص بيماري هايي مانند حساسيت و آلرژيك مصرف آن با احتياط و زير نظر پزشك متخصص انجام پذيرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.