یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

دستگاه حكاكي روي فلز

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

دستگاه حكاكي روي فلز

۷۱ بازديد

دستگاه حكاكي روي فلز چيست؟

سختي سطوح فلزي باعث ميشود تا سايش و كنده كاري بر روي آنها به سختي صورت گيرد و با نيروي دست اين كار نه تنها زمان بر مي باشد، بلكه كيفيت مطلوبي نخواهد داشت. به همين خاطر، توليد دستگاه حكاكي روي فلز توسط فعالان اين حوزه صورت گرفت و در حال حاضر براي نمايش دادن طرح و لوگو، متن و هر نوع كنده كاري و حكاكي از اين تجهيزات استفاده ميشود. دستگاه حكاكي فلزات به مجموعه اي تجهيزات گفته ميشود كه با نيروي هاي مختلف از قبيل باد، انرژي الكتريكي، الكترومغناطيسي و مكانيكي روي سطح فلزات طرح هاي از پيش تعريف شده را ايجاد مي كند.

انواع دستگاه حكاكي روي فلز

تجهيزات مورد استفاده در صنعت حكاكي بر اساس فاكتورهاي مختلفي قابل تقسيم بندي هستند. به عنوان مثال مي توان اين گروه از دستگاه ها را در حالت كلي و بر اساس نوع نصب آنها بر روي سطح در گروه هاي ثابت و پرتابل دسته بندي كرد. در دسته بندي ديگر مي توان با توجه به نحوه عملكرد هر يك از دستگاه ها آنها را در گروه هاي مختلفي مانند ليزري، CNC و ضربه اي قرار داد. هر يك از اين گروه ها داراي ويژگي هاي منحصر به فردي هستند و كيفيت خروجي كار آنها كاملا با هم متفاوت است.

با كيفيت ترين دستگاه حكاكي روي فلز

دستگاه حكاكي روي فلز كاربرد بسيار گسترده اي در بخش هاي صنعتي و نيمه صنعتي و حتي تبليغات و ساخت وسايل تزئيني دارد. با توجه به كاربرد بسيار زياد اين گروه از تجهيزات و كيفيت بالا در خروجي آنها، تنوع زيادي در دستگاه هاي حكاكي روي فلز به چشم ميخورد. هر يك از اين دستگاه ها داراي ويژگي هاي خاصي هستند و در شرايط مختلف مي توان آن ها را مورد استفاده قرار داد. در اين مطلب، حك گستر؛ توليد كننده دستگاه حكاكي روي فلز، كيفيت دستگاه هاي مختلف را با هم مقايسه نموده و راهنماي جامعي براي خريد دستگاه حكاكي روي فلزات ارائه خواهد داد.

دستگاه حكاكي روي فلز

دستگاه حكاكي ثابت

همان طور كه از نام اين گروه از دستگاه هاي حكاكي مشخص است، براي استفاده از آنها بايد بر روي ميز، پايه و يا زمين ثابت شوند تا كارايي مناسبي پيدا كنند. دستگاه حكاكي فلز ثابت در اغلب مواقع وزن زيادي داشته و امكان جا به جايي آنها به سادگي امكان پذير نمي باشد. دستگاه حكاكي ليزري، ضربه اي و CNC همگي در نوع ثابت توليد و در دسترس مي باشند.

دستگاه حكاكي پرتابل

دستگاه حكاكي پرتابل امكان جا به جايي و حمل و انتقال به محيط هاي مختلف را داشته و وزن سبك تري نسبت به نوع ثابت دارند. دستگاه هاي ليزري و ضربه اي علاوه بر نوع ثابت، در نوع پرتابل نيز توليد شده و مساله بسيار مهم اين است كه در ساختار اين تجهيزات كمپرسور هوا و همچنين سيستم هاي كامپيوتري وجود ندارد. برخي از دستگاه هاي حكاكي دستي فلزات داراي قابليت اتصال به پايه الكترومغناطيس هستند و اين قابليت باعث ميشود تا شرايط براي حكاكي روي سطوح فلزي مختلف مانند تيرآهن ها نيز براحتي و با هزينه كم انجام شود.

دستگاه هاي حكاكي

را مي توان با توجه به مكانيسم به كار رفته در آنها و شيوه حكاكي اين تجهيزات در سه گروه كلي تقسيم بندي كرد كه عبارتند از:

دستگاه حكاكي روي فلز ليزري

همان طور كه از نام دستگاه مشخص است، حكاكي و ايجاد طرح بر روي فلزات مختلف در اين دستگاه با كمك اشعه انجام ميشود. دستگاه حكاكي ليزري در دو نوع فايبر و CO2 در دسترس مي باشد كه براي فلزات از نوع فايبر مي توان استفاده نمود. با توجه به اينكه تمام عمليات صورت گرفته توسط اين دستگاه با كمك اشعه و نور مي باشد، در نتيجه سر و صداي آن در كمترين حد بوده و كيفيت خروجي كار آن نيز در حد مطلوبي قرار دارد. از دستگاه هاي حكاكي ليزري مي توان براي حكاكي روي انواع سطوح از قبيل فولاد، فلزات، سنگ، پلاستيك، چوب، سراميك و غيره استفاده نماييد. البته توجه داشته باشيد كه براي خريد دستگاه حكاكي روي فلزات مانند فولاد، برنج، تيتانيوم و استيل بايد نوع ليزري فايبر را انتخاب كنيد.

علاوه بر سرعت و كيفيت بالا، لازم است بدايند كه قيمت دستگاه حكاكي فلزي ليزري كمي گران تر از نوع ضربه اي مي باشد و تعمير و نگهداري از آن نياز به تخصص و تجربه دارد.

دستگاه حكاكي روي فلز

دستگاه حكاكي ضربه اي

دستگاه ضربه اي به نوع ديگري از تجهيزات حكاكي روي فلزات گفته ميشود كه در اجزاي آن سوزن تنگستن كاربايد وجود دارد. اين سوزن مقاومت بسيار بالايي داشته بر اساس عملكرد دستگاه، ضربات محكم و مداوم به سطح فلزي مورد نظر وارد مي كند. اين تجهيزات را مي توان با توجه به نيروي محركه دستگاه به دو گروه پنوماتيك يا بادي و مگنتيك تقسيم بندي كرد. خروجي كار در هر دو گروه كيفيت مطلوبي داشته و مي توان از آن براي حكاكي روي فلزات با سختي متفاوت مانند آلومينيوم، استيل، آهن و غيره استفاده كرد.

از مهم ترين ويژگي هاي دستگاه حكاكي فلز ضربه اي مي توان به سرعت بالا، كيفيت مناسب و قيمت ارزان و هزينه نگهداري و تعمير اندك آنها اشاره نمود.

دستگاه حكاكي CNC

يكي از پيشرفته ترين و كاربردي ترين دستگاه هاي حكاكي فلزات در صنعت، دستگاه هاي CNC مي باشند. دستگاه حكاكي CNC از يك سيستم كامپيوتري قابل برنامه ريزي تشكيل شده است كه طرح مورد نظر به صورت برنامه به آن داده ميشود. در نهايت طرح با كمك نيروي مكانيكي بر روي فلزات مورد نظر و با دقت بسيار بالا ايجاد مي گردد. در ميان انواع دستگاه حكاكي فلزات، دستگاه هاي CNC گران ترين گزينه مي باشند كه كيفيت كار آنها در حد مطلوبي قرار داشته و بيشتر براي بخش هاي صنعتي بزرگ استفاده مي گردد.

طراحي، ساخت و توليد دستگاه حكاكي روي فلز

گروه صنعتي حك گستر با بهره مندي از دانش و تخصص مهندسين با تجربه يكي از بهترين تيم ها در طراحي، توليد و ساخت دستگاه حكاكي روي فلز مي باشد كه موفق به اخذ گواهينامه ايزو 9001 و CE اروپا شده است. مجموعه محصولات اين گروه شامل دستگاه حكاكي ليزري، ضربه اي و CNC مي باشد كه در ابعاد و اندازه هاي مختلف با قابليت هاي متنوع طراحي و توليد شده اند.

دستگاه حكاكي روي فلز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.