یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

قيمت ps5

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

قيمت ps5

۵۹ بازديد

PS5 (يا پلي استيشن ۵) كنسول نسل بعدي مورد انتظار سوني است. انتظار مي‌رود تاريخ عرضه آن در اواخر سال ۲۰۲۰ باشد. سوني اطلاعات مختلفي در مورد اين كنسول بازي فوق العاده منتشر كرده است. اما اطلاعات دقيق در مورد ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين كنسول تا پيش از ورود آن به بازار به دست نخواهد آمد. در اين مقاله قصد داريم اطلاعاتي كه تاكنون در مورد پلي استيشن ۵ منتشر شده است را ارائه دهيم. به لطف اولين رويداد آشكار سوني سوني در ماه مارس، ما اطلاعات زيادي در مورد مشخصات كنسول جديد داريم.

PS5 چيست؟

بدون شك كنسول نسل پنجم سوني با پيشرفت‌هاي خود مي‌تواند گيمرها را شگفت زده كند و تغييرات مهمي در دنياي گيم به وجود آورد. برخي از ويژگي‌هاي مهم PS5 عبارتند از؛

  • SSD براي بارگذاري سريع
  • قابليت رديابي اشعه
  • پخش كننده blu-ray و ۴K داخلي.
  • سازگاري معكوس با هزاران عنوان در كتابخانه بازي PS4 است

چيزي كه ما در حال حاضر به طور دقيق نمي‌دانيم قيمت پلي استيشن ۵ و تاريخ دقيق عرضه آن است. اگرچه در هر دو مورد احتمالاتي وجود دارد. اما همچنان در مورد هيچ يك از اين دو مورد، اطلاعاتي از شركت سوني منتشر نشده است. به همين دليل ما نيز در مورد احتمالات صحبت نمي‌كنيم!

هر آنچه از پلي استيشن ۵ انتظار داريم

 

خريد ps5-آي گيمر

با توجه به اطلاعات به دست آمده از اين كنسول بازي، كارشناسان انتظارات مختلفي در مورد آن دارند. اولين نكته اين است كه انتظار داريم اين كنسول در زمان كوتاهي به بازار عرضه شود و بيش از اين گيمرها را منتظر نگذارد!

PS5 يك كنسول با رنگ سياه و سفيد و بسيار متفاوت با PS4 است. احتمالا اين كنسول در چند مدل عرضه مي‌شود. معمار سيستم سربي، مارك سرني است كه در مورد معماري سيستم پلي استيشن نسل پنجم صحبت‌هايي داشته و عملكرد داخلي كنسول را آشكار كرد. در ادامه به ويژگي‌هايي كه با توجه به صحبت‌هاي سرني مشخص شده است، مي‌پردازيم.

  • پردازنده مبتني بر AMD Zen 2 با ۸ هسته در ۳٫۵ گيگاهرتز
  • ۱۶ گيگابايت حافظه GDDR6
  • پردازنده گرافيكي RDNA 2 AMD سفارشي داراي قابليت TFLOP در پردازش است.
  • فضاي ۸۲۵ گيگابايتي فضاي ذخيره سازي

اگر در مورد اين نوع اصطلاحات معماري كامپيوتر اطلاعات چنداني نداشته باشيد، ممكن است ويژگي‌هاي بيان شده درباره‌ي اين پلي استيشن براي شما بي معني باشد. اما مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد PS5 ويژگي‌هاي زيادي براي هيجانزده كردن شما خواهد داشت.

انواع مدل‌هاي PS5

سوني تاييد كرده است كه نسخه PS5 Digital Edition را در كنار كنسول اصلي منتشر خواهد كرد. بنابراين مدل‌هاي مختلف اين كنسول عبارتند از؛

  • PS5
  • PS5 Digital Edition: نسخه ساده، ديجيتال و بدون درايو ديسك پلي استيشن ۵.

فقط يك تفاوت عمده بين نسخه Digital Edition در مقابل كنسول اصلي وجود دارد و آن درايو ديسك Blu-ray 4K UHD است. نسخه Digital از اين درايو ديسك برخوردار نيست. مي‌توان گفت اين قابليت يك آپشن PS5 اصلي به شمار مي‌رود.

وجود يا عدم وجود درايو ديسك تفاوت‌هاي زيبايي شناختي آشكاري بين دو دستگاه به وجود مي‌آورد. زيرا نسخه ديجيتال پلي استيشن ۵ به دليل نداشتن درايو ديسك، كمي كوچك‌تر است. همچنين رسانه‌هاي فيزيكي از جمله بازي‌هاي PS5 و PS4 DVD ها و فيلم‌هاي Blu-ray 4K UHD نمي‌توانند در نسخه Digital PS5 پخش شوند.

مقايسه PS5 و PS4

 

قيمت ps5-آي گيمر

بديهي است كه كنسول نسل پنجم از جهات مختلف بسيار قدرتمندتر از PS4 Pro و PS4 عمل مي‌كند. سيستم پلي استيشن ۵ نه تنها از CPU و GPU برتري برخوردار است، بلكه سرعت SSD آن نيز به مراتب بيشتر است.

تنها نكته منفي و نقطه ضعف واقعي پلي استيشن ۵ نسبت به پلي استيشن ۴ اين است كه فضاي ذخيره سازي آن كمتر از PS4 Pro است. به غير از اين مورد، پلي استيشن ۵ در هر زمينه‌اي از كنسول‌‌هاي نسل قبلي عملكرد بهتري را از خود به نمايش مي‌گذارد.

 مقايسه PS5 و XBOX

 

خريد بازي ps5-آي گيمر

وقتي صحبت از مشخصات نسل جديد كنسول‌ها مي‌شود، به نظر مي رسد هر دو كمپاني سوني و مايكروسافت براي مشخصات داخلي دستگاه هاي جديد خود از يك مسير و ايده بهره مي‌برند.

با اين وجود xbox و PS5 از جهات مختلفي با يكديگر متفاوت هستند. برخي از اين تفاوت‌ها عبارتند از:

  • قيمت: قيمت PS5 هنوز به طور دقيق مشخص نيست اما قيمت ايكس باكس ۴۹۹ دلار است.
  • پردازنده: اين دو كنسول خانگي از پردازنده‌هاي متفاوتي برخوردارند. پردازنده گرافيكي(GPU) پلي استيشن ۵ داراي معماري شخصي‌سازي شده۲ RDNA، قدرت ۱۰.۲۸ ترافلاپس و ۳۶ واحد محاسباتي (CU) با فركانس متغير ۲.۲۳ گيگاهرتز است. در حالي كه ايكس باكس از يك پردازنده گرافيكي شخصي‌سازي‌شده۲  RDNA، با قدرت ۱۲ ترافلاپس و ۵۲ واحد محاسباتي (CU) با فركانس ۱٫۸۲۵ GHz بهره مي‌برد.
  • فضاي ذخيره سازي: فضاي ذخيره سازي داخلي پلي استيشن ۵، ۸۲۵گيگابايت SSD شخصي‌سازي شده است؛ در حالي كه ايكس باكس از فضاي ۱ ترابايتي SSD، NVME شخصي‌سازي شده برخوردار است.

كاربردهاي مختلف PS5

كاربردهاي دقيق اين كنسول تا پيش از ورود به بازار مشخص نيست. اما با توجه به اطلاعاتي كه در دست داريم مي‌توانيم موارد زير را به عنوان كاربرد در نظر بگيريم.

پشتيباني از واقعيت مجازي

 

پي اس 5-آي گيمر

يكي از جذاب‌ترين گيم‌هايي كه در حال حاضر وجود دارند، گيم‌هاي واقعيت مجازي هستند. در ابتدا اين بازي‌ها به امكانات بسياري نياز داشتند و تنها در شبكه‌هاي گيم و مراكز بازي مورد استفاده قرار مي‌گرفتند. اما كنسول‌هاي نسل جديد امكان بازي‌هاي واقعيت مجازي و تماشاي فيلم‌هايي به اين سبك را در خانه فراهم كرده‌اند.

كاربردهاي پلي استيشن ۵ در بازي

پي اس ۵ شامل يك درايو ديسك براي بازي‌هاي فيزيكي و بلوري‌هاي ۴K خواهد بود. ديسك‌هاي اين كنسول ۵ داراي ظرفيت ۱۰۰ گيگابايتي هستند. نصب بازي‌ها اجباري است، اما كنسول اين اجازه را به شما مي‌دهد كه تنها يك كمپين مولتي پلير را نصب كنيد. همچنين مي‌توانيد كل بازي را دانلود كرده و بعد از اينكه بخش سينگل پلير آن را تمام كرديد، تنها آن بخش را حذف كنيد.

تكنولوژي جديد پلي استيشن ۵ براي بازي‌ها

تكنولوژي ري تريسينگ در سخت افزار كنسول وجود دارد. رابط كاربري جديد به شما اجازه مي‌دهد جزئيات بيشتري از بازي را مشاهده كنيد. شما علاوه بر بازي خود مي‌توانيد كارهايي كه دوستانتان در حال انجام هستند را هم ببينيد. استوديوي بلوپوينت گيمز (Bluepoint Games) سازنده عناويني همچون Shadow of the Colossus و Uncharted: The Nathan Drake Collection در حال كار روي يك بازي بزرگ براي پلي استيشن ۵ است.

نكته ديگري كه باعث جذابيت بيشتر بازي با كنسول نسل پنجم مي‌شود، سرعت بالاي تازه سازي آن است. اين سرعت به ۱۲۰ هرتز مي‌رسد و براي گيمرها تجربه حركت روان و سريع در بازي را ايجاد مي‌كند.

كيفيت بالاي صدا و تصوير

 

خريد دسته ps5-آي گيمر

پي اس ۵ از وضوح صفحه نمايش تا ۸K پشتيباني مي‌كند. اين در حالي است كه بسياري از تلويزيون‌هاي خانگي متداول كيفيت HD 1080p دارند و حتي هنوز به ۴K نرسيده‌اند.

كنسول نسل پنجم سوني صدا‌ها را از طريق Tempest Engine، منتشر مي‌كند. اين قابليت مي‌تواند صدها منبع صدا را مديريت كند. اين تكنولوژي جديد براي خلق فضاي صوتي واقعي‌تر به كار رفته است.

جمع بندي

همين ويژگي‌ها و اطلاعات منتشر شده نشان از كيفيت بسيار زياد پي اس ۵ و تأثير آن در دنياي گيم دارد. ما همه اين اطلاعات را به صورت تئوري مي‌دانيم. اما با ورود اين كنسول در بازار به تجربه عملي از قابليت‌هاي خارق العاده آن خواهيم رسيد. در اين مقاله سعي كرديم اطلاعات جامعي در مورد كنسول نسل پنجم سوني ارائه دهيم تا با آن آشنا شويد و بدانيد كه خريد PS5 آن مي‌تواند بهترين لحظات را براي شما خلق كند.

به محض ورود اين كنسول پرقدرت به بازار، مي توانيد براي خريد بازي PS5 به سايت آي گيمر مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.