یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

هواكش صنعتي

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

هواكش صنعتي

۶۰ بازديد

هواكش صنعتي

هواكش صنعتي دستگاهي است براي انتقال حجم بسيار بالاي هوا. اين نوع هواكش ها در محيط هاي صنعتي به منظور انتقال گاز، هواي آلوده و دود و آلاينده ها استفاده مي شود. در اين مقاله نگاهي به انواع هواكش ها يا فن هاي صنعتي مي اندازيم.

انواع مختلف هواكش هاي صنعتي

هواكش محوري (هواكش آكسيال)

اين نوع هواكش ها به چهار دسته هواكش هاي سقفي، ديواري، كانالي و پوششي تقسيم مي شوند. هر كدام از اين هواكش ها در مكان هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند. هواكش آكسيال و هواكش آكسيال سقفي و همچنين هواكش جت فن جزو اين دسته از هواكش ها قرار مي گيرند.

هواكش گريز از مركز (هواكش سانتريفيوژ)

اين هواكش را نيز مي توان به چهار دسته هواكش هاي خم به عقب، خم به جلو، يكطرفه و دوطرفه تقسيم بندي نمود. هواكش هاي سانتريفيوژ ، باكس فيلتر، دستگاه هاي تصفيه آلودگي هوا و غبارگير صنعتي نيز جزو اين دسته قرار مي گيرند.
مجموعه اصفهان هواساز با دارا بودن انواع نرم افزارهاي طراحي فن سانتريفيوژ بكوارد از قبيل Gebhardt و centrix و twin cityو فن سانتريفيوژ فوروارد از نرم افزار nicotra قادر به ساخت انواع فن هاي سانتريفيوژ از قدرت 2/2 تا 355 كيلووات ميباشد كه قابليت هاي مختلف از نظر دبي و فشار و تنوع آن ها به شرح ذيل مي باشد.

ويژگي هاي هواكش هاي صنعتي

- فن هاي ضد جرقه و ضد انفجار با موتورهاي EEX-T3 EEX-T4
- فن هاي مقاوم در مقابل زنگ زدگي و خورندگي از اجناس گالوانيزه و انواع ورق هاي استينلس استيل
- فن هاي مقاوم در مقابل حرارت از انواع فولادهاي ديرگداز از 250 تا 1200 درجه سانتيگراد
- فن هاي مقاوم در مقابل سايش از انواع فولادهاي ضد سايش هارداكس درگريدهاي مختلف
- فن هاي شوت ويژه ي حمل الياف هاي طبيعي و مصنوعي، تراشه چوب و غيره، فن هاي تريم (Trim) براي خورد كردن و انتقال كاغذ، مقوا و پوشال و نئوپان، فن هاي انتقال مواد جامد مانند: ذرات فلزات، گرانول حبوبات، غلات و ...

لازمه يك سيستم كارآمد تهويه هواي سرد، گرم و تخليه هوا انتخاب و كاربري مناسب فن است. نوع فن هاي كه عموما مورد استفاده قرار مي گيرند شامل نوع سانتريفيوژ و نوع محوري اكسيال است.

انواع هواكش صنعتي

فن سانتريفيوژ (centrifugal fan)

در اين فن ها، هوا از بخش پروانه به سمت پره ها حركت كرده و انرژي جنبشي آن زياد مي شود. اين انرژي جنبشي قبل از ورود به بخش discharge ، به انرژي فشاري تبديل شده و در نتيجه فشار هوا بالا مي رود. هوا به صورت شعاعي (گريز از مركز) در اطراف پروانه پرتاب مي شود و لذا براي جهت دادن به حركت و فشار ايجاد شده نياز به يك محفظه حلزوني شكل است.

فن سانتريفيوژ اصفهان هواساز



فن هاي اكسيال (axial fan)

همانطور كه از نامشان پيداست، اين فن ها جريان هوا را در طول محور خود به حركت درمي آورند. هوا پس از عبور از پره ها، در اثر نيروي ليفت حاصل از ايروديناميك، پرفشار شده و تغيير مسير مي دهد و پس از عبور از مسير خروجي، مجددا تغيير جهت داده و در نهايت در مسير سرعت ورودي به فن، از آن خارج مي شود.

فن آكسيال اصفهان هواساز 

خدمات بالانس

پروانه ي كليه فن هاي توليدي مجموعه اصفهان هواساز، از نظر ابعاد با وسايل اندازه گيري كاليبره شده، كنترل گرديده و پس از بالانس استاتيك با بالانسرهاي ديجيتال (Digital Balancer) طبق استاندارد Iso 1940 در دور كاركرد بالانس ديناميك خواهند شد، به طوري كه فن هنگام كار داراي هيچ گونه لرزش يا ارتعاش غيرمجاز نمي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.