یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

لباس مجلسي

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

لباس مجلسي

۴۷ بازديد

خريد لباس مجلسي مقوله اي حائز اهميت مخصوصا براي بانوان عزيز مي باشد زيرا  يكي از سخت ترين كارهايي مي باشد كه اغلب بانوان با آن مواجه هستند. دليل اصلي اين سردرگمي و نداشتن قدرت تصميم گيري در اين است كه بسياري از افراد اطلاع ندارند كه لباس مجلسي مناسب مهماني چيست و با جديدترين مدل هاي لباس مجلسي آشنايي كافي ندارند.  هر فردي براي شركت در مهمانيها در وهله اول به فكر خريد لباس مجلسي زيبا و متناسب با شرايط محيطي محل زندگي خود مي باشد. از طرفي در بين انواع لباس مجلسي ترك، لباس شب ترك و كلا لباس تركي در راس سبد خريد بانوان جاي دارد و خيلي از بانوان كه سفر به كشور تركيه دارند، علاوه بر گشت و گذار و مستفيذ شدن از آب و هواي عالي آنجا، تمايل به خريد مستقيم از تركيه هم دارند. ولي با گسترش علم تجارت الكترونيك در بيزينس ها و ايجاد فضاي آنلاين براي خريد اينترنتي لباس ترك با يك كليك و صرف چند لحظه وقت لباس زنانه مجلسي خود را به صورت خريد آنلاين از تركيه يا حتي خريد از سايت ترنديول انجام مي دهند.

بنابر تغييرات روز دنيا و الزام به پيوستن در اين مسير، فروشگاه كيالوكس كه بيشترين خدمات آن محصولات و لباس تركي (لباس مردانه،لباس زنانه،لباس بچگانه) مي باشد، آماده خدمت رساني به كاربران گرامي است. در پايان، مي توانيد با مطالعه ي اين مقاله راحت تر خريد لباس مجلسي خود را انجام داده و در مهماني رسمي دعوت شده بدرخشيد چرا كه در ادامه از انواع لباس مجلسي و ويژگي هاي لباس زنانه مجلسي صحبت مي كنيم و در نهايت بازار هاي موجود در تركيه كه براي خريد لباس مجلسي اقدام كرد، به صورت مختصر معرفي خواهيم نمود. در ابتدا مي خواهم در مورد لباس مجلسي، انواع مدل لباس زنانه مجلسي، لباس مجلسي مردانه برايتان صحبت كنم و هنگام خريد لباس مجلسي بهترين را انتخاب كنيد و در مهماني ها بدرخشيد. ابتدا بايد گفت كدام مهماني رسمي است و چه لباسي براي مهماني مناسب است. وقتي وارد مهماني مي شويد در همان چند نگاه اول مي توانيد متوجه بشويد كه مهماني تا چه ميزان رسمي است و آيا لباسي كه پوشيده ايد در خور اين مهماني است يا خير؟

لباس زنانه مجلسي

پوشيدن يك لباس مجلسي براي خانم ها در مجالس يكي از كارهاي بسيار مهم است و ديده شده كه خانم ها از هفته ها قبل به دنبال خريد لباس مجلسي و انتخاب لباس زنانه مجلسي هستند كه براي فقط چند ساعتي در مهماني بپوشند و آن ها را نسبت به ديگران متمايز كند كه اين نشانه اهميت آن ها در نوع پوششان است. اين حسن سليقه و حساسيت زياد براي انتخاب لباس زنانه مجلسي و لباس مجلسي ترك در اكثر خانمها شايع است و از صرف وقت و هزينه در اين قضيه كوتاهي نخواهند كرد. تمام خستگي هاي مراحل انتخاب و خريد لباس مجلسي در پايان مراسم و نقش بستن خاطره خوش در ذهنشان فراموش خواهد شد، بنابراين سخت گيريهاي رايج در بحث خريد لباس مجلسي تا حدودي قابل درك هست.

 

لباس مجلسي-كيالوكس

نكات مهم در خريد لباس مجلسي

اهميت قد لباس:

احتمال دارد انواع پيراهن‌هاي زنانه كوتاه را در كلكسيون لباس خود داشته باشيد؛ اما در مهماني هاي مجلسي خود بهتر است كه به سراغ لباس هاي بلند يا دامن هاي بلند برويد تا لباس هاي كوتاه. به عبارت ديگر نوعي رابطه مستقيم بين قد لباس و ميزان رسميت مهماني وجود دارد؛  هر چه مهماني رسمي‌تر باشد، بهتر است قد لباس هم بلندتر باشد. نكته بعدي كه مي‌تواند به انتخاب قد لباستان كمك كند، توجه به جايگاهتان است.

اگر به جشن ازدواج خواهرتان برويد، به عنوان خواهر عروس بايد لباس تمام رسمي بپوشيد كه دامن آن كاملا بلند باشد؛ اما اگر عروس خواهر زاده شوهر عمه‌تان است، اين مهماني براي بقيه اعضاي نزديكان يك مهماني رسمي به حساب مي آيد، ولي شما مي توانيد راحت تر لباس خود را ست كنيد. پس مقوله تناسب قد لباس با نوع استايل شخص و مراسمي كه استفاده خواهد كرد، در خريد لباس مجلسي بسيار تعيين كننده و حياتي ميباشد.

 اهميت جنس پارچه:

يكي از مهم ترين فاكتور هايي كه بايد به آن دقت كنيد جنس پارچه است. اينكه پارچه بايستي از جنس عالي تهيه شده باشد و قاعدتا هر چه پارچه باكيفيت‌تر باشد، قيمت آن هم در خريد لباس مجلسي بيشتر خواهد بود. ساتن، ابريشم، تور، گيپور و مخمل جزو پارچه‌هاي رسمي هستند كه مي‌توانيد در انتخاب لباستان از آن ها استفاده كنيد. به خصوص حضور تور در انواع پيراهن ها و لباس زنانه مجلسي بيشتر از سال‌هاي قبل ديده مي‌شود. پوشيدن  لباس مجلسي با پارچه مخمل را در فصل‌هايي كه هوا خنك يا سرد است، موكول كنيد و تا جايي كه مي توانيد  پوشيدن لباس كتاني يا نخي را كنار بگذاريد كه اصلا رسمي به نظر نمي‌رسد.در كل براي خريد لباس مجلسي در وهله اول به كيفيت پارچه بكار رفته در آن و نوع اليافش توجه ويژه داشته باشيد.

 اهميت زرق و برق:

نمي توان لباس مجلسي پيدا كرد كه زرق و برق نداشته باشد. استفاده از سنگ دوزي، منجوق، پولك و ساير مواردي كه باعث بالا رفتن قيمت لباس مي‌شوند، پيراهن شما را بيشتر به سمت مجلسي شدن پيش مي‌برند. هر چه دقت به كار رفته در سنگ دوزي بيشتر باشد و سنگ دوزي‌ها ظريف‌تر باشند؛ قيمت لباس هم بيشتر بالا ميرود.اين ظريف كاري هاي مورد استفاده در لباس مجلسي بخاطر صرف زمان فراواني كه برايش شده است و جزء كارهاي صنايع دستي محسوب مي شود، به غناي پوشاك مي افزايد و در واقع نماد صنعت پوشاك آن كشور محسوب مي شود.

اهميت فرم بدن و صورت:

يكي از مهم ترين نكات اين است كه براي خريد و انتخاب لباس مجلسي زنانه بايد به آن دقت داشته باشيد، استايل بدن و صورتتان است. استايل صورت و گردنتان مدل يقه مناسب براي شما را نشان ميدهد و شناسايي استايل بدن هم اجازه نمي دهد سراغ مدلي برويد كه به شما نمي‌آيد. به عبارت ساده‌تر اين راهنما كمكتان مي‌كند هر لباس دكلته‌اي را لباس مجلسي نبينيد!

اهميت رنگ لباس:

يكي از علائم مشخص كننده لباس‌هاي مجلسي، پوشيدن رنگ هاي تيره و كلاسيك است تا پوشيدن رنگهاي شاد . رنگ‌هايي مثل مشكي يك‌دست، آبي، طوسي و لاجوردي معمولا بيشتر از ساير رنگ‌ها در مهماني‌هاي مجلسي ديده مي‌شوند. براي مثال كمتر وقتي ديده مي‌شود در يك مهماني تماما رسمي بزرگسالان، كسي لباس صورتي پررنگ يا زرد بپوشد؛ جز اينكه مناسبت يا تم خاصي براي مهماني اعلام شده باشد. از ميان تركيب رنگ‌هاي مجاز براي پوشيدن در مهماني‌هاي مجلسي بايد سراغ لباس هايي رفت كه شباهت بيشتري با رنگ پوست خودتان دارد و استايلتان را در آن لباس و رنگ متمايز و ويژه مي نمايد و از خريد لباس مجلسي در طرح و رنگ دلخواهتان نهايت رضايت را خواهيد داشت.

لباس مجلسي رنگ سال:

يك يا دو ماه قبل از شروع سال نو ميلادي بنتون رنگ سال را معرفي مي كند و همزمان با معرفي رنگ، ست و تركيب بندي آن را براي لباس، طراحي دكوراسيون و غيره ارائه مي دهد. به عنوان مثال، لباس مجلسي رنگ سال 2020 آبي كلاسيك مي باشد كه فوق العاده زيبا بوده و مي توان ست و هارموني خوبي را با رنگ هاي مختلف از قبيل نسكافه اي و رنگ هاي خنثي ايجاد كرد. در نتيجه پيشنهاد مي كنيم اگر خريد لباس مجلسي رنگ سال برايتان اهميت زيادي دارد، قبل از خريد تركيب رنگ هاي معرفي شده براي زمان مورد نظر را جستجو و بر همين اساس بهترين ها را انتخاب و خريداري كنيد.

kialux-formaldress-blueclassic-shoponline

انواع مدل لباس دخترانه و زنانه در خريد لباس مجلسي

با شروع سال جديد ميلادي برندهاي مختلف و شناخته شده، مدل هاي لباس مجلسي و اسپرت را معرفي مي كنند و افرادي كه عاشق بروز بودن هستند، اين رويدادها را فرصتي براي انتخاب بهترين لباس و پوشش براي مهماني و مجالس مي دانند. اما مساله بسيار مهمي كه وجود دارد اين است كه تمام انواع و مدل هاي لباس مجلسي براي همه گروه هاي سني با اندام هاي متفاوت مناسب نمي باشد.  اين روزها ديگر خبري از لباس هاي گشاد و طرح هاي قديمي نيست ، طرح هاي متنوع لباس اين روزها به گونه اي است كه دختران جوان هم مي توانند لباس هايي زنانه را بپوشند؛ البته بايد گفت كه مدل لباس مجلسي دخترانه مختص به دختران زير ۲۰ سال از اين امر كاملا مستثني بوده و بايستي اين دست از گروه هاي سني لباسي كاملا دخترانه و براي سن خود را به تن كنند، لباس هايي كه بيشتر در مدل هاي كوتاه دوخته شده و در آنها تزيينات و سنگ كاري هاي كمتر مشاهده شود، لباس هاي ساده براي اين گروه سني بسيار مناسب خواهد بود.

يكي از بهترين راه ها براي لاغر تر به نظر رسيدن ، انتخاب لباسي مجلسي است كه كاملا سايز شما باشد. در هنگام انتخاب و خريد لباس مجلسي ، سراغ لباس هاي تنگ و يا گشاد نرويد.

اين مدل لباس ها شما را چاق تر نشان خواهند داد. پوشيدن لباس هاي تنگ علاوه بر اينكه تحرك شما را محدود و عذاب آور خواهد كرد، چين و چروك هاي زشتي را در قسمت هاي چاق بدن شما ايجاد مي كند. هميشه لباس هايي بپوشيد كه اندازه شما باشند.

براي اينكه قد بلندتر به نظر برسيد، پوشيدن دامن كوتاه است. خصوصا اگر از دامن هاي A شكل استفاده كنيد. پوشيدن اين مدل لباس ها باعث مي شود كه نگاه ها بيشتر به پاهاي شما جلب شود و به طور ناخودآگاه، قدبلند تر به نظر خواهيد رسيد. البته فراموش نكنيد كه دامن شما نبايد در حد ميني ژوپ باشد. همچنيد از پوشيدن دامن هايي كه تا ساق پا و يا تا مچ پا هستند، خودداري كنيد.

ست رسمي مردانه شامل چه لباس‌هايي مي‌شود؟

اولين و ضروري‌ترين جزء ست رسمي مردانه كت و شلوار است؛ البته با توجه به اين نكته كه بين كت و شلوار هاي مردانه مجلسي و اسپرت بايد سراغ مدل‌هاي مجلسي برويد. رنگ اين كت و شلوارها معمولا مشكي است يا ساير رنگ‌هاي خنثي اما تيره را پوشش مي‌دهد. تاكسيدو و كراوات مشكي يكي از رسمي‌ترين شكل‌هاي ممكن استايل مردانه هستند و استفاده از پاپيون هم رسميت بالايي دارد. وجود جليقه، كمربند و كفش چرمي ساده اما رسمي و پيراهن رسمي از ديگر ضروريات استايل تمام رسمي مردانه است.

بيشتر مسافران ايراني از كيفيت، طرح ها و قيمت ها در خريد لباس مجلسي برندهاي تركي راضي هستند به همين دليل بيشتر مسافران يكي از دلايل سفرشان را به تركيه خريد لباس مجلسي از بازار ها و مراكز خريد تركيه ذكر مي كنند. البته مي توان گفت كه كشور تركيه در سالهاي اخير پيشرفت شگرفي در صنعت مد و نساجي خود داشته است و يكي از صادر كننده هاي بزرگ انواع پوشاك به حساب مي آيد. اگر مي خواهيد خريدي مطمئن داشته باشيد بهترين گزينه براي شما انتخاب بازارهاي حراجي تركيه است.

در زمان حراجي تمامي مراكز خريد بزرگ استانبول نظير مركز خريد استانبول مال، مركز خريد فروم استانبول، مركز خريد ايستينيه پارك استانبول، مركز خريد زورلو استانبول، مركز خريد كانيون استانبول و غيره را در حراجي مي توانيد ببينيد و فروشگاه هاي برند ترك حراج هايي اغلب تا نصف قيمت بر روي اجناس خود مي گذارند.

suits-blazers-black-blueclassic

در پايان، مي توانيد با مطالعه ي اين مقاله راحت تر لباس مجلسي خود را انتخاب كنيد و در مهماني رسمي كه دعوت شده ايد بدرخشيد زيرا از انواع لباس مجلسي و ويژگي هاي لباس زنانه مجلسي صحبت كرديم و در نهايت بازار هاي موجود در تركيه كه اين نوع لباس ها را مي توان پيدا كرد به صورت مختصر معرفي كرديم. البته به تنوع لباس مجلسي ترك، مخصوصا لباس شب ترك بايد توجه كنيد تا بهترين محصول متناسب با سليقه و شرايط مالي خود را چه به صورت خريد مستقيم از تركيه يا به صورت خريد اينترنتي لباس از تركيه داشته باشيد.

 

 

لباس مجلسي مناسب عروسي

در تمام دنيا جشن عروسي يكي از باشكوه ترين مجالس مي باشد كه اكثر مهمانان با آراسته ترين نحو در آن حضور پيدا ميكنند. به همين خاطر است كه قبل از شركت در اين مراسم براي بسياري از بانوان سوال است كه لباس مجلسي مناسب عروسي كدام است؟ به عبارت ديگر، براي عروسي چي بپوشيم؟ لباس مجلسي مناسب عروسي در حالت كلي به لباس هاي كوتاه و بلند، گيپور و ساده، دخترانه و زنانه تقسيم بندي ميشوند. هر يك از اين مدل لباس داراي ويژگي هاي خاصي هستند كه توجه به آنها مي تواند زيباترين و بهترين انتخاب را نصيبتان كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.