یکشنبه ۰۴ خرداد ۰۴

پيمان مديريت سوله

راهنماي خريد كالا و سرويس هاي مختلف

پيمان مديريت سوله

۵۸ بازديد

پيمان مديريت سوله چيست؟

پيمان مديريت سوله : مديريت قرارداد يا MC به روشي كه كارفرما يا شركت را براي مديريت اجراي پروژه تعيين مي كند و مديريت پروژه وظيفه تعيين روش هاي اجراي پروژه تعيين نمودار سازماني و استخدام پرسنل را بر عهده دارد، با توافق طرفين قرارداد يا پيمانكار درصدي از هزينه هاي انجام شده در مديريت پروژه را دريافت مي كنند و اين هزينه ها معمولا شامل هزينه تهيه قرارداد و هزينه اجراي آن مي باشد.

اين قرارداد مديريتي به نفع هردو طرف است زيرا كارفرما هيچ گونه توجهي به پيمانكار نمي پردازد  فقط موارد لازم را در قرارداد مديريت پروژه نيروي انساني و ماشين آلات پرداخت مي كند بنابراين  درهزينه قرارداد صرفه جويي مي شود و از طرفي ديگر  پيمانكار هزينه اجراي آن را پرداخت نمي كند و تعهدات را بر عهده نمي گيرد.

بسته به نوع قرارداد درصد مديريت قرارداد نيز متفاوت است وبا اين اختلاف كه به عنوان مثال : در ساخت ويلا يا ساختمان، بسته به حجم كار و نوع پيمانكاري كه منعقد شده است با درصد و هزينه پيمانكار و ساختمان مورد نظر رابطه مستقيمي دارد.

پيمان مديريت سوله-آرمان سوله

چگونگي پيمان مديريت سوله

در پيمان مديريتي سوله هر چه حجم كار كمتر يا بيشتر باشد بسته به حجم كار درصد كم و بيش مي شود و دليل تفاوت موجود اين است كه وقتي حجم كار بسيار زياد باشد و ميزان توافق نامه مديريتي كمتر يا نيمي از حق مديريت قرارداد در يك كار كوچك باشد باز هم براي مدير قرارداد سود بيشتري خواهد داشت.

 مديريت قرارداد يكي از انواع قراردادهاي ساختماني است كه در اين بخش توضيح خواهيم داد و در قراردادها كارفرما وجود دارد كه با شخص حقيقي يا شركت براي اجراي يك پروژه ساختماني مديريت مي كند كه بعضي اوقات از صفر تا صد كار است (مسئوليت و مديريت اجرايي پروژه ساختماني اختصاصي را بر عهده مي گيرد). با توجه به اينكه كليه مديريت اجرايي پروژه بر عهده پيمانكار است بنابراين لازم به ذكر است كه تعيين كليه روش هاي اجراي پروژه و نيروهاي جذب نيرو به عهده پيمانكار پروژه است.

 

پيمان مديريت سوله در روش قرارداد شخص حقيقي يا حقوقي به عنوان پيمانكار پروژه براي مديريت و تخصص پروژه، درصد از كل هزينه، كه شامل هزينه اجراي براي تهيه مواد مورد نياز براي پروژه و دستمزد كارگران است كه از طريق كارفرما دريافت مي شود و لازم به ذكر است بدانيد كه پيمانكار قبل از هزينه هاي تحميل شده در پروژه بايد توافق طرفين قرارداد را بدست آورد معمولا در اين نوع قراردادها كارفرماي شخصي را به عنوان مدير مالي پروژه به پيمانكار معرفي مي كند تا از نزديك تمام هزينه ها را رصد كند.

پيمان مديريت سوله-آرمان سوله

يكي از مهم ترين چالش هاي ايجاد خدمات پيمانكاري اين است كه مسئوليت زيادي بر عهده پيمانكار است در حقيقت  پيمانكار موظف است كليه امور مربوط به بازار  قراردادها تأمين مواد و امور حقوقي را كنترل كند يك پيمانكار مشاغل خاص خود را دارد و اگر موفق نشود در واقع ضرر خواهد كرد.

برخي پيمانكاري ساختمان را يك كار پر استرس مي دانند در حالي كه برخي ديگر آن را فرصتي براي پيشرفت مي دانند استفاده از خدمات پيمانكاري در واقع يك ريسك عملي است ، بنابراين اگر شما ارائه دهنده صحيح اين خدمات را انتخاب نكنيد در ضررهاي ناشي از كار يا عدم مديريت شريك مي شويد.

 

مزايا و معايب پيمان مديريت سوله :

1- اصل عدم قطعيت در اجراي پروژه

يكي ديگر از محدوديت ها و مضرات خدمات پيمانكاري ساختمان عدم اطمينان در پروژه است هيچ پيمانكاري براي تكميل پروژه در طي يك ماه خاص تا مرحله خاصي لازم نيست طبق توافق نامه هاي قرارداد مدت زمان دقيق پروژه مشخص شده است اما دقيقا مشخص نيست كه قرار است طي يك ماه يا يك هفته چقدر پروژه به اتمام برسد.

يك پيمانكار مي تواند يك پروژه را براي چند ماه در يك ماه انجام دهد و بالعكس يك شركت ممكن است در طي يك ماه كارهاي قابل قبولي انجام ندهد اگر شما به عنوان مشتري تصميم داريد پروژه هاي پيمانكاري را با دقت و سرعت بيشتري انجام دهيد بايد در ساخت خدمات پيمانكاري از شركت هاي معتبر و معتبري استفاده كنيد در غير اين صورت هم وقت و هزينه خود را هدر خواهيد داد.

2- چالش قرارداد پيمانكاري

يكي از مهم ترين محدوديت ها براي ساخت خدمات پيمانكاري چالش هايي است كه در قراردادهاي پيمانكاري وجود دارد و برخي از پيمانكاران بدون مسئوليت حقوقي با كارفرماي خود وارد قرارداد هاي سبك مي شوند و برخي از پيمانكاران به شرايط قرارداد پايبند نيستند در مقابل برخي از پيمانكاران ساختماني نيز شرايط سختي را در قراردادهاي خود وضع مي كنند.

پيمان مديريت سوله-آرمان سوله

خلاصه اينكه به عنوان يك مشتري اگر تصميم به عقد قرارداد ساختماني داريد اما هيچ تجربه اي نداريد هرگز نبايد به تنهايي پيماني را امضا كنيد كه از آن بي خبر هستيد و براي اين كار پيشنهاد مي كنيم از مشاوره افراد با تجربه در زمينه پيمان مديريتي سوله استفاده كنيد.

كاربرد پيمان مديريت سوله :

به طور خلاصه مي توان گفت كه در روش پيمان مديريت سوله قرارداد كارفرما براي مديريت پيمانكاري يك پروژه شركت ساختماني را مشخص مي كند و از اين طريق تعيين روش هاي اجراي پروژه ايجاد نمودار سازماني و استخدام كاركنان از وظايف اين دسته مي باشد كه در اين خصوص پيمانكار (مدير قرارداد) خواهد بودو در روش پيمان مديريت سوله در ازاي مديريت پروژه مبلغ مشخصي از هزينه هاي انجام شده براي تهيه مواد و اجراي پروژه را كسر مي كند كه به عنوان درصد محاسبه مي شود.

روش مديريت قرارداد به نفع هر دو طرف است زيرا در مرحله اول كارفرما ملزم به پرداخت هزينه هاي اضافي به پيمانكار پروژه نيست و فقط براي مواد، نيروي انساني و ماشين آلات هزينه مي كند و از اين رو در هزينه هاي قرارداد صرفه جويي مي شود و همچنين از طرفي ديگر پيمانكار يا مدير پيمانكاري ملزم به پرداخت هزينه هاي اجرايي از محل سرمايه خود نيستند و نيازي به تعهدات مالي پيمانكاران فرعي ندارد بنابراين تنها به دليل تخصص خود در مديريت قرارداد درصدي از كل هزينه پروژه را به دست مي آورد.

پيمان مديريت سوله-آرمان سوله

شركت فني مهندسي آرمان سوله

آرمان سوله با هدف ساخت انواع اسكلت هاي فلزي و سوله در كاربري هاي مختلف وبا سابقه كاري درخشان بالاي 40 سال سعي در جهت خدمت به سرمايه گذاران و هموطنان محترم داشته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.